Održavanje težine

OK, rešili ste da smršate. Odabrali ste jednu od milion dijeta koje su u ponudi preko net-a i krećete. Neko sa manje, neko sa više uspeha postiže zadatu željenu težinu uz puno odricanja i muke. Ko nije probao, ne zna o čemu pričam. Uvek imajte na umu jednu stvar. Slušajte savete koji će vam pomoći da skinete telesnu MASNOĆU, a ne telesnu TEŽINU, kao i da održite idealnu težinu i telesnu kompoziciju na duže staze, a ne da skinete što više kilograma što je brže moguće.

Došao je i taj dan kada je vaga rekla: „To je to“. I, šta ćemo sad…šta dalje?!

Najbitnija stvar nakon dijete je održati mukom stečenu liniju a masa ljudi ne zna kako.

Pa krenimo redom.

Povećajte svoj ukupni dnevni nivo aktivnosti, uključujući uobičajeni program vežbi, ostale sportove, fizički rad ili rekreativne aktivnosti. Vežbanje poboljšava gubitak težine ali, još važnije, ono je od vitalnog značaja za održavanje težine.

Smanjite aktivnosti koje vas ne angažuju fizički: smanjite vreme provedeno u gledanju televizije, igranju igrica na računaru ili krstarenju internetom. Umesto toga posvetite se rekreaciji, bila to šetnja, trčanje, vožnja bicikla, baštovanstvo ili igranje sa decom ili unucima, ukoliko ih imate.

Pratite i analizirajte sve. Vodite evidenciju o veličinama svojih obroka, merite količinu namirnica, makar i okvirno pratite unos kalorija, planirajte svoje obroke i pratite svoju težinu i procenat telesne masnoće. Osobe koje su završile sa dijetom treba da unose 300 kalorija manje u odnosu na one koje nisu a iste su građe (težina, visina).

Ne preskačite doručak. Ovaj obrok je veoma važan da bi vaš metabolizam dobro startovao dan. Hranjive materije će vam pomoći da u toku dana ne posegnete za nepotrebnim grickalicama. Za doručak birajte zdravu hranu koja će vas duže držati sitima.

Veoma je važno da jedete čim osetite glad. Odnosno, nemojte čekati da poprilično ogladnite kako biste uživali u jelu jer tako postoje ogromne šanse da nećete moći da se zaustavite i da ćete se prejesti. Ključ uspeha je da naučite da kontrolišete glad i telesne funkcije. Takođe, pazite šta jedete. Vaš metabolizam će patiti ako ga nakon nedelja ili meseci dijete laganim namirnicama opteretite teško svarljivom hranom.

Iako ste verovatno jedva dočekali da se opustite i najedete koliko vam srce želi, i dalje morate paziti na količinu hrane koju unosite. Budite obazrivi da ne unosite hranu sve dok ne osetite da ćete pući. Jedite polako, tako da vaš mozak ima vremena da shvati da ste siti. Nažalost, mozgu je potrebno otprilike pola sata da primi informaciju o sitosti, što je često i najveća prepreka da se zaustavimo s jelom. Zato, prekinite kada vam je najslađe.

 

U prilogu su dve tabele. Jedna je u vezi sa idealnom težinom prema konstituciji i visini. Druga je u vezi sa indeksom telesne mase. Pronađite gde pripadate po ovim tabelama i učinite nešto dobro za vaše zdravlje.

I još jedan savet za kraj: „Ne slušajte one koji „skidaju kilograme“ nego one koji održavaju idealnu telesnu težinu.”

Comments are closed.