Hrana koja utiče na poboljšanje vašeg pamćenja

Mozak je organ koji spada u grupu najbitnijih u čovečijem organizmu.Često čujemo za nekog da je bistar, inteligentan i da mu je IQ na zavidnom nivou. Naravno da je za to zaslužan mozak kao i za mnoštvo različitih funkcija u organizmu kojima on koordinira. U naastavku teksta vam predstavljamo hranu koja je neophodna da bi mozak bio zdrav, da bi se razvijao i pravilno funkcionisao.

Crna čokolada

Crne čokolade su pune flavonola, elementa koji je odgovoran za kontrolu krvnog pritiska. On potpomaže cirkulaciji krvi u mozgu kao i njegovo normalno funkcionisanje.

Možete slobodno grickati malo crne čokolade nekoliko puta nedeljno. Bolja je ona koja u sebi sadrži barem 70-80% kakaoa iako je malo gorča u odnosu na standardne.

Kokosovo ulje

Kokosovo ulje je od davnina poznato kao sredstvo koje će na prirodan način vratiti elastičnost i lepotu kože. Međutim ono se koristi i prilikom spremanja hrane. Kokosovo ulje je prirodno sredstvo za poboljšanje pamćenja a deluje i antiinflamatorno tj. sprečava upale u organizmu. Uključite kokosovo ulje u redovnu ishranu i na duže staze ćete videti njegove prednosti.

Brokoli

Da li ste ikada pravili grimase kada vam je majka davala brokoli? Naravno, kao i svi mi. Međutim, brokoli važi za namirnicu koja je izuzetno važna za razvoj mozga. On u sebi, pored ostalog, sadrži velike količine vitamina K kao i Holina koji su zaslužni za jačanje memorije. Sledeći put kada krenete na ispit, znate šta trebate jesti.

Borovnice

Borovnice su vam primer da ne mora svaka hrana koja se koristi za pojačavanje memorije da bude gorka i bljak. Kada god ste u prilici, grickajte borovnice. One su bogate svim bitnim vitaminima i vlaknima. Najviše ima vitamina C i vitamina K i po tome podseća na tropsko voće. Borovnica je poznata i izuzetno cenjena zbog direktnog uticaja na regeneraciju moždanih ćelija.

Celer

Celer je čudesna biljka. U sebi sadrži nula holesterola, minimalno kalorija i prepuna je esencijalnih vitamina i minerala. I naravno, odlična je za mozak. Celer ima antiinflamatorna svojstva koja sprečavaju upalu moždanih ćelija i održava ih zdrave. Takođe je bogat antioksidansima i ima dosta prednosti. interesantno je da u jednoj šolji celera ima 16-20 kalorija. Koristite ga svakodnevno u obrocima zarad očuvanja vašeg zdravlja.

Avokado

Od suštinskog je značaja da uvrstite avokado u svoju ishranu iz razloga što on, svojim dejstvom, sprečava zgrušavanje krvi u mozgu a samim tim i smanjuje šansu moždanog udara. Ima visok sadržaj esencijalnih vitamina kao što su B, C, K i pomaže poboljšanju pamćenja. Jedite ga u svežem stanju ili kao milkšejk.

Maslinovo ulje

Maslinovo ulje je jedno od najboljih ulja za vaš organizam pa i vaš mozak. Ekstra devičansko maslinovo ulje je korisno za lečenje moždanih bolesti kao što je Alchajmerova bolest jer sprečava i zadržava toksine koji ulaze u mozak. Uključite ovo ulje prilikom spravljanja salata i nudla ali ga izbegavajte prilikom prženja jer se tada gube oni bitni, zdravi sastojci.

Lisnato povrće

Lisnato povrće je bogato vitaminima. Oni sprečavaju degeneraciju moždanih ćelija i obnavljaju mentalnu sposobnost. Zbog toga se preporučuje da, prevashodno, starije osobe uključe žalfiju, spanać i kelj u svakodnevnu ishranu. To će pomoći povećajnu memorije i usporavanju procesa degeneracije. Generalna je preporuka da se u toku dana ima dva obroka koja će uključivati lisnato povrće.

Losos

Losos je prava poslastica za one koji nisu vegetarijanci. Izuzetno je bogat omega 3 masnim kiselinama koje poboljšavaju koncentraciju. Odlična je hrana u borbi protiv raka i tumora mozga. Uključite lososa u vašu ishranu kako bi ste mogli videti poboljšanje pamćenja a sa druge strane sprečite pojavu bilo kakve bolesti koja se odnosi na mozak.

Ishrana je važan faktor dobrog življenja. Zarad dobrog života, trebamo uvek birati prave stvari. Osim pravilne ishrane, trebamo uključiti i druge bitne stvari poput vežbi, boravka u prirodi, pozitivnog razmišljanja, ljubavi…

Rešte stavku po stavku i imaćete dug i blagotvoran život.

Comments are closed.