Hrana koja pojačava cirkulaciju

Cirkulacija krvi je važan faktor za zdrav i normalan život. Visoka ili niska cirkulacija krvi može izazvati niz problema u različitim organima. Poboljšajte cirkulaciju krvi tako što ćete unositi specifičnu hranu, redovno vežbati i šetati, nositi toplu odeću kao i prestati sa korišćenjem cigareta. Sve ove stvari su prilično unapred definisane. Ono čemu ćemo se ovde pozabaviti je koja je to hrana koja će vam pomoći u rešavanju ovog problema. Pa krenimo redom.

Aleva paprika

Aleva paprika je odlična za ubrzavanje metabolizma i poboljšanje cirkulacije krvi. Posebno je bogata alkaloidom kapsaicinom koji jača arterije i imuni sistem. Puna je vitamina C, E i B6 koji ojačavaju krvne sudove i sprečavaju slabu cirkulaciju u donjim ekstremitetima. Aleva paprika može da se koristi u svakodnevnim  obrocima kao dodatak jelu kao i u salatama i sokovima.

Riba

Ribe, posebno haringa i losos, bogate su omega-3 masnim kiselinama. Te masne kiseline su poznate kao hranljive  materije za bolju cirkulaciju krvi, za zdravije srce i, generalno, povoljno utiču na ceo kardiovaskularni sistem. Haringa i losos su takođe bogate belančevinama i različitim antioksidansima.

Đumbir

Đumbir je poznat po svojim antibakterijskim, antimikrobnim i antiseptičkim karakteristikama koje jačaju imuni sistem. Međutim on je i te kako bitan kako za primarnu, tako i za perifernu cirkulaciju u telu. Spada u red najboljih prirodnih antikoagulanata u prirodi, razređuje krv i sprečava stvaranje tromba. Uvrstite đumbir u vašu svakodnevnu ishranu bilo da ga koristite sirovog u salatama ili ga pijete kao čaj.

Beli luk

Da bi povećali tok krvi u organizam i da bi razredili krv, doktori nam prepisuju Aspirin. Ali sve se to rešava jednom namirnicom koja svaka kuća treba da ima. Da, beli luk je u pitanju. Osim što razređuje krv, on oslobađa zakrčene arterije i poboljšava cirkulaciju uz, istovremeno, snižavanje holesterola.

Crna čokolada

Crna čokolada sadrži posebnu vrstu antioksidansa poznatog kao flavonoid. Nalazi se u voću i biljakama i omogućava povećani protok krvi. Flavonoid u crnoj čokoladi je daleko bolji za organizam nego u mlečnoj  čokoladi koja nije toliko bogata ovim antioksidansom. Preporučujemo umereno korišćenje crne čokolade jer sadrži šećer i masti koji mogu dovesti do povećanja težine. Uvek birajte crnu čokoladu sa što većim procentom sadržaja kakaoa, jer upravo on čini crnu čokoladu zdravom.

Citrusi

Citrusi su puni vitamina C i mnogim antioksidansima. Njihovim korišćenjem imaćete zdravije srce, niži holesterol, poboljšano kardiovaskularno zdravlje kao i pojačanu cirkulaciju. U ova voća spadaju pomorandže, mandarine, limun, limeta, grejpfrut itd.

Orašasti proizvodi

Proizvodi kao što su bademi, orasi, lešnici, kikiriki, pistaći itd. bogati su vitaminom B3 ili niacinom koji je direktno vezan za poboljšanje cirkulacije krvi u telu. Možete ih grickati svakodnevno ili ih mešati u smoothie napicima.

Lubenica

Lubenice i svo ostalo crvenkasto voće i povrće bogato je antioksidansom poznatim pod nazivom likopen. On omogućuje povećanje energije u telu i to na način da pojačava cirkulaciju i otčepljuje zapušene arterije. Osim lubenice, crveno voće kao što su grejpfrut i kajsija su takođe bogati likopenom.

Bobičasto voće

Bobice kao što su jagode, kupine, maline i borovnice su poznate kao prirodni saveznici koji učestvuju u čišćenju krvi kao i za regeneraciju ćelija. Pune su hranljivih materija kao što su fenolna jedinjenja, vitamin C i vitamin E. Izuzetno su bogate antioksidansima. Dodajte bobičasto voće prilikom doruča ili užine.

Avokado

Avokado pozitivno utiče na krvne sudove i pomaže u sprečavanju nastanka srčanih oboljenja, a smanjuje i nivo holesterola u organizmu. Po plodu, u proseku sadrži 22 grama dobrih masti (najviše mononezasićenih masti koje su odlične za naše srce). Takođe, ima veoma nizak nivo šećera i ne sadrži natrijum. Visok nivo folata (folna kiselina) doprinosi smanjenju rizika od moždanog udara a svakako pomaže bržem i boljem pamćenju.

Comments are closed.